Jak sobie pomóc w pracy dydaktycznej?

20-02-2017

Obecne czasy to okres szybko zachodzących przemian. Zmienia się więc też podejście do sposobu zdobywania wiedzy, a współczesny uczeń, zwłaszcza uczeń dorosły, ma teraz wobec swego nauczyciela zupełnie inne oczekiwania.

Metody i narzędzia w pracy dydaktyka

Coraz częściej musimy wyjść poza tradycyjny model nauczania, a personalizowanie procesu dydaktycznego staje się koniecznością. Nic więc dziwnego, że szukamy nowych, alternatywnych rozwiązań, by sprostać wyzwaniom współczesności. Wszystkich zainteresowanych wzbogaceniem zasobu narzędzi dydaktycznych zapraszamy na kurs „Metody i narzędzia w pracy dydaktyka”, zorganizowany przez Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej. Adresatami kursu są pracownicy dydaktyczni i dydaktyczno-naukowi Politechniki Łódzkiej, prowadzący zajęcia z dorosłymi oraz wszyscy, których interesuje specyfika nauczania osób dorosłych i zagadnienia z tym związane. Tematyka warsztatów nawiązuje do praktycznych implikacji wynikających z najnowszych odkryć z zakresu andragogiki (teorii nauczania dorosłych), psychologii i neurodydaktyki (nauczania przyjaznego mózgowi).

Dlaczego w Centrum Językowym?

Żyjemy w dobie rozszerzania marki. Pracownicy CJ to nie tylko wysoko wykwalifikowani filolodzy, ale są wśród nas również trenerzy, coachowie i metodycy z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu osób dorosłych. W ramach szeroko rozumianej działalności na rzecz Politechniki Łódzkiej chcemy podzielić się z innymi pracownikami uczelni swoją wiedzą i doświadczeniem. 

Co zyskają uczestnicy warsztatów?

Przede wszystkim szerszą perspektywę procesu nauczania, wiedzę o nowych trendach w dydaktyce, stylach uczenia się, budowaniu motywacji, konstruowaniu informacji zwrotnej. Mówić będziemy o dysleksji, narzędziach coachingowych w edukacji, koncentracji uwagi. Uczestnicy zyskają możliwość wzbogacenia warsztatu pracy o nowe narzędzia, przydatne na zajęciach ze studentami. Chcemy nie tylko, aby nauczycielom pracowało się skuteczniej i łatwiej lecz naszym celem jest także wyposażenie uczestników kursu w techniki przydatne im samym. Mowa będzie więc na przykład o wykorzystaniu map myśli do sporządzania notatek, o ćwiczeniu pamięci i zdolności koncentracji uwagi oraz o tym, jak dbać o własną motywację. Ponieważ profesja nauczyciela to zawód bardzo obciążający, mówić będziemy o odporności na stres i o wypaleniu zawodowym. 

Jak będą prowadzone zajęcia?

Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową, zgodnie z zasadami andragogiki. Sposób pracy z dorosłym uczniem chcemy pokazać nie tylko poprzez przedstawienie elementów teorii, ale także przez zaprezentowanie jej w praktyce. Najlepiej przecież uczymy się poprzez doświadczenie i działanie. Wszystkich uczestników kursu poprosimy więc o aktywny udział w zajęciach.

W jaki sposób będzie zorganizowany kurs?

Trzymiesięczny kurs obejmuje 20 godzin szkoleniowych, realizowanych w wymiarze 1x 90 minut tygodniowo, w terminie kwiecień - czerwiec 2017, w Centrum Językowym PŁ. Zajęcia, ze względu na ich warsztatowy charakter, realizowane będą w małych grupach, maksymalnie 12 osobowych. Wszyscy uczestnicy kursu otrzymają materiały szkoleniowe.

Kto będzie prowadził zajęcia?

Nasi doświadczeni metodycy to: mgr Krystyna Breszka-Jędrzejewska: anglista, coach edukacji i zarządzania, trener, metodyk Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, szkoleniowiec eduNation, mediator, mgr Agnieszka Wajs: lektor- anglista, metodyk Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, trener, tłumacz, mgr Agnieszka Kleczkowska: wieloletni wykładowca języka angielskiego o zainteresowaniach związanych z metodyką nauczania, psychologią, nauką różnych języków obcych.