Monitoring mediów

27-02-2017

Monitorowanie obecności Politechniki Łódzkiej na łamach prasy, w przekazach radiowych i telewizyjnych oraz w internecie pozwoliło oszacować liczbę informacji, które ukazały się w mediach 2016 roku.

Pojawiło się w sumie prawie 11 000 wiadomości na temat działalności uczelni, od uroczystości akademickich, przez osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, po sukcesy pracowników i studentów oraz wydarzenia kulturalne i sportowe.

W tej liczbie jest ponad 2200 informacji prasowych, ponad 700 materiałów radiowych i ponad 400 informacji telewizyjnych. Prawie 7500 doniesień pojawiło się w internecie (poza mediami społecznościowymi).

Kto pisał o PŁ najczęściej? W mediach lokalnych najwięcej materiałów pojawiało się Dzienniku Łódzkim, TVP3 Łódź oraz radiu Łódź i radiu Eska. Hasło „Politechnika Łódzka” pojawiało się często w przekazach agencji PAP, ogólnopolskich serwisach telewizji publicznej, stacji komercyjnych, głównie TVN24 oraz Polskiego Radia Program 4 i radia TOK FM.

Te minuty programów oraz powierzchnia zajęta na łamach prasy czy internetu ma swój tzw. ekwiwalent reklamowy. Mówi on ile instytucja musiałaby zapłacić, gdyby ten materiał był reklamą a nie informacją redakcyjną. Taki ekwiwalent został wyliczony w ubiegłym roku na kwotę ponad 4 200 000 zł. Jest to tzw. wartość przeliczona, bo nie zawsze przecież cały materiał poświęcony jest wyłącznie Politechnice Łódzkiej. Ekwiwalent to wirtualne pieniądze, których nie zarobiliśmy, ani nie wydaliśmy. Pokazuje jednak, że informacja, poza budowaniem wizerunku marki, ma także swoją „wartość finansową”.